برای مقابله با ویروس کرونا چگونه باید به اعضای خانواده خود؛مدرسه و...کمک کنیم؟

بیست و یکمین فراخوان پرسش مهر
برای مقابله با ویروس کرونا چگونه باید به اعضای خانواده خود؛مدرسه و...کمک کنیم؟
این روزها که مردم ما در یکی از تلخ ترین شرایط قرار دارند و عزیزترین گوهر هستی خود و عزیزان‌ شان در معرض تهدید و آسیب جدی قرار دارد، همچنین نگرانی‌هایی در روند تشخیص به‌موقع و پیشگیری از گسترش غیر منتظره ویروس و بیماری کرونا و آسیب‌های غیر قابل جبران آن بر جای مانده و می‌ماند، هنرمندان و فعالان اجتماعی با انجام اقدامات مختلف در تلاشند که علاوه بر آگاهی رسانی در خصوص ابعاد مختلف این ویروس، به فرهنگ سازی مردم و تشویق آنها در به خانه ماندن مبادرت ورزند و هر شخص بنابر تخصص و سلیقه خود به راهی برای ارتباط با مردم و پرکردن اوقات فراغت و شکستن ایام سخت و سرد قرنطینه تلاش می کند.
این وبلاگ در راستای پاسخگویی به بیست و یکمین جشنواره پرسش مهر راه اندازی شده و نویسنده آن زهرا زرین پور مدیر دبستان دخترانه ابتدایی سمیه استان کردستان شهرستان سنندج است.

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

۰ نظر ۰۳ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۰۶
زهرا زرین پور

تعطیلات طولانی و لزوم رعایت قرنطینه خانگی و ماندن در خانه، باعث گرایش بیش از پیش افراد به استفاده از فضای مجازی شده است. با توجه به تجربه جلسات و کارگاه‌های مختلف در مواجهه با خانواده‌ها، راهکارهای زیر را برای استفاده بهتر از این فضا و کاهش آسیب‌های احتمالی پیشنهاد می‌کنم.

1- از نرم افزارهای کنترل زمان استفاده کنید. نرم افزارها این امکان را به شما می‌دهند که زمان استفاده تان از گوشی در طول روز و هفته و بازه‌های زمانی، دقایق استفاده در هر ساعت از شبانه روز و میزان استفاده از برنامه‌ها و بازی‌های مختلف را کنترل کرده و در صورت نیاز، محدودیت‌های زمانی برای استفاده بعضی از برنامه‌ها یا ساعات فعالیت خودتان قائل شوید.

این برنامه‌ها به والدین هم برای مدیریت مصرف مجازی فرزندانشان کمک می‌کنند. کافی‌است به یکی از فروشگاه‌های اینترنتی نرم افزارهای موبایل مراجعه کرده و با عناوینی مثل نرم افزار مدیریت زمان و مصرف اینترنت جستجو کنید.

۰ نظر ۰۲ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۴:۱۰
زهرا زرین پور

 

معیار رنگ بندی وضعیت استان ها

رنگ ها در همه گیری کرونا به چه معناست؟

هم زمان با آغاز همه گیری کرونا بار‌ها درباره رنگ بندی استان‌ها شنیده ایم. رنگ‌های قرمز، زرد و سبز، اخیرا هم عده‌ای از رنگ تیره استفاده می‌کنند. این رنگ بندی‌ها به چه معناست.

 

تعاریف عملیاتی رنگ کدها:

 

 

 

              سبز :              

 

 منطقه‌ای است که طی ۲۸ روز گذشته هیچ مورد جدید کووید19 گزارش نشده است. یا کمتر از یک مورد مثبت به ازای ۱۰۰ هزار نفر داشته باشیم.

۰ نظر ۰۲ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۴:۰۶
زهرا زرین پور

بیش از نیمی از مبتلایان به کرونا علائم ندارند

🔹️ تحقیقات رسمی نشان می‌دهد بیش از نیمی از افرادی که از نظر کووید ۱۹ مثبت هستند هیچ علامتی ندارند، اما هنوز خستگی شایع ترین علامت است.
🔹️ براساس آماری که توسط اداره ملی آمار به ثبت رسیده، بالغ بر ۵۳ درصد از افراد مبتلا به کرونا هیچ نشانه‌ای از این بیماری نداشتند.

نصف کرونایی‎ها بی‎علامت هستند

🔹دیلی‌میل: داده‌های رسمی نشان می‌دهد بیش از نیمی از افرادی که به کرونا مبتلا هستند هیچ علامتی ندارند و انتقال بدون علامت بیشتر از آنچه در گذشته تصور می‌شد، رایج است.

🔹بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد، خستگی، سردرد و سرفه شایع‌ترین علائم هشدار دهنده هستند اما برخی سازمان‌های بهداشتی تنها دمای بالای بدن، سرفه و از دست دادن حس بویایی و چشایی را به عنوان علائم ابتلا به کرونا باور دارند. /فارس

۰ نظر ۰۱ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۱:۰۶
زهرا زرین پور

۰ نظر ۰۱ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۷:۱۲
زهرا زرین پور